Doradztwo Wsparcie

Przygotowując dział wsparcia doradztwa zadaliśmy jedno pytanie:

Jakiego doradcę, z jaka wiedzą i kompetencjami chciałby rolnik w swoim gospodarstwie?

Przed ankietą spisaliśmy według nas najważniejsze kryteria:

  1. Powinien posiadać wiedzę rolniczą z zakresu produkcji roślinnej.
  2. Powinien być dyspozycyjny i zawsze dostępny pod telefonem.
  3. Powinien znajdować rozwiązania problemów oraz przyczyny ich powstawania.
  4. Powinien informować o możliwości wystąpienia zagrożeń: szkodnikach, przymrozkach.
  5. Powinien terminowo realizować zamówienia.

Co się okazało?

Przeprowadzona  ankieta telefoniczna wykazała zupełnie inne priorytety rolników.

Zmiany rynkowe w rolnictwie spowodowały szereg problemów związanych z doradztwem i sprzedażą. Wydawałoby się, że duża konkurencja przedstawicieli spowoduje podniesienie poziomu wiedzy. Tymczasem jest zupełnie inaczej. Zamiast konkurować wiedzą, doświadczeniem, doradztwem i skutecznością to nasza konkurencja wyróżnia się jedynie ceną i sztuczkami handlowymi.

Poniżej najczęstsze zastrzeżenia rolników:

  1. Przedstawiciele handlowi sprzedają jedynie towar zalegający w magazynach.
  2. Ciężko o zaufanie, jeśli ktoś ma na celu jedynie sprzedaż.
  3. Doradztwo ma na celu jedynie sprzedaż towaru, nie patrząc na efekty.
  4. Brak czasu na przyjmowanie kilkunastu przedstawicieli dziennie.
  5. Zamawiane są oryginalne środki a w dostawie przychodzą zamienniki.
  6. Brak dostatecznej wiedzy przedstawicieli ze wszystkich dziedzin rolnictwa. Jedynie z pojedynczych działów np. środków ochrony roślin czy nasion.
  7. W momencie finalizacji sprzedaży, przedstawiciele „ulatniają się” i wracają do czasu pojawienia się następnej oferty.
  8. Częsta zmiana dystrybutorów.

To lista najczęściej powtarzających się odpowiedzi, lecz ku naszemu zaskoczeniu jest ona znacznie dłuższa.

Dzięki przeprowadzonej ankiecie postanowiliśmy zmienić system doradztwa i wsparcia. Rozwiązanie jakie Tobie przedstawiamy jest inne niż w większości firm.

Aby doradzać i wspierać w produkcji roślinnej rolników i jednocześnie oferować ceny producentów, postanowiliśmy stworzyć grupy segmentowe doradców call center.

Grupy charakteryzują się podziałem na działy: Dział rolny, warzywa i owoce, dział sadowniczy. Nasi Doradcy działają w sposób NATYCHMIASTOWY – szybko rozwieją Twoje wątpliwości i odpowiedzą na wszystkie nurtujące Ciebie pytania.

W związku z tym iż nie sprzedajemy pełnej gamy towarów, jesteśmy w stanie zachować neutralność w doradztwie. Czy zalecimy herbicyd firmy „X” czy „Y”? To wszystko zależy od tego co najlepiej sprawdzi się na Twoim polu.

Podstawowe wartości i zasady którymi się kierujemy:

  1. Najważniejszymi zasadami są  przede wszystkim: zaufanie, szczerość i niezależne – rzeczywiste doradztwo. Nasi doradcy nigdy nie zalecą Tobie produktu, który nie przyniesie żadnego efektu! Doradca nie ma prawa zalecić produktu który nie przyniesie efektu.
  2. Doradcy są podzieleni na działy. Ich zadaniem jest doradztwo w obszarze swoich kompetencji:
  • nasion
  • środków ochrony roślin
  • nawozów granulowanych
  • oprysków mikro elementami
  • oprysków biostymulatorami
  • analiz gleby
  • sporządzania roztworów w opryskiwaczu

Kierujemy się zasadą:

„Każdy z nas ma prawo nie wiedzieć, lecz każdy z nas ma obowiązek się dowiedzieć”

  1. Jesteśmy dostępni w określonych dniach oraz godzinach aby udzielać Tobie wsparcia.
  2. Przesyłamy bieżące informacje o zagrożeniach i sposobach ich zwalczania.
  3. Przygotowujemy rozwiązania na kolejny sezon.
  4. Dbamy o rozwój gospodarstw poprzez szkolenia i wyjazdy integracyjne.
  5. Rozwijamy wiedzę i doświadczenie. Wyciągamy wnioski na kolejne sezony.
  6. Oszczędzamy czas i pracę rolnikom. Ułatwiamy podejmowanie decyzji.
  7. Przewidujemy zagrożenia, analizujemy sytuację rynkową. Dzielimy się wiedzą z rolnikami.
  8. Informujemy o oszczędnościach i maksymalizacji Twoich plonów.

 

Te zasady obowiązują każdego z nas w firmie. Podstawa współpracy to zaufanie i wspólny cel oraz najbardziej ekonomicznie uzyskany plon, który przyniesie zysk z każdego hektara.

„TY poznajesz nas, my poznajemy ciebie i wspólnie dążymy do osiągnięcia celu”

DORADZTWO, WSPÓŁPRACA, ZYSK

Zapraszamy do kontaktu i poznania naszych doradców.

W związku z tym, że dzięki obsłudze on line i call center jesteśmy w stanie obsłużyć bardzo dużą ilość rolników to doskonale wpływa to na gromadzenie sporej ilości wiedzy i praktyki z różnych rejonów. Taki system działania bardzo dobrze wpływa na podnoszenie kompetencji naszych pracowników i szybką wymianę informacji.

Doradcy są cyklicznie szkoleni, oraz uczestniczą w spotkaniach dotyczących wymiany doświadczeń, praktyki oraz wiedzy.

Jednoczenie do każdego z Państwa zostanie przypisany na stałe doradca, który będzie współpracował oraz poznawał gospodarstwo i jego specyfikę.

Doradcy są wyposażeni w najnowsze programy i systemy informatyczne, dzięki którym bardzo dokładnie są w stanie określić jaki produkt będzie najlepszy dla danej uprawy czy jaki nawóz zadziała najkorzystniej.