Doradztwo Wsparcie

Przygotowując dział wsparcia doradztwa zadaliśmy jedno pytanie:

Jakiego doradcę, z jaka wiedzą i kompetencjami chciałby rolnik w swoim gospodarstwie?

Przed ankieta spisaliśmy wg nas najważniejsze:

  1. Ma posiadać wiedzę rolniczą z zakresu produkcji roślinnej
  2. Ma być dyspozycyjny i odbierać telefony
  3. Ma znajdować rozwiązania problemów oraz przyczyny ich powstawania
  4. Ma informować o zagrożeniach, szkodnikach przymrozkach,
  5. Ma realizować terminowo zamówienia

Co się okazało?

przeprowadzona  ankieta telefoniczna wykazała zupełnie inne priorytety ważne dla rolników.

Zmiany rynkowe w rolnictwie spowodowały szereg problemów z doradztwem i sprzedażą. Wydawałoby się że duża konkurencja przedstawicieli spowoduje podniesienie kwalifikacji wiedzy, jednocześnie jest zupełnie inaczej. Zamiast konkurować wiedzą doświadczeniem doradztwem i skutecznością na polu, to konkurują tylko cena i sztuczkami handlowymi, kto komu więcej towaru wciśnie żalą się rolnicy.

Poniżej najczęstsze zastrzeżenia rolników:

  1. Wciskają towar, który maja w magazynach
  2. Nie można już nikomu zaufać, każdy tylko chce sprzedać.
  3. Doradzają tak aby tylko w tym doradztwie sprzedać swój towar nie patrząc na efekty
  4. Nie mam już czasu przyjmować 10 przedstawicieli dziennie i wysłuchiwać jak każdy chwali swój towar
  5. Zamawiam oryginalny środek dostaje zamiennik i inne nie zamawiane produkty.
  6. Jak już ktoś ma trochę wiedzy to tylko z jednego działu np. środków ochrony roślin, a o nawozach i nasionach już słabo
  7. Jak już sprzeda to znika na kilka tygodni do czasu następnej oferty
  8. Chodzi po polu i nic z tego nie wynika
  9. Roznosi plotki z całego terenu
  10. Co chwile zmienia dystrybutora i już inny produkt jest najlepszy

To 10 najczęściej powtarzających się odpowiedzi, lecz lista ku naszemu zaskoczeniu jest bardzo długa.

Dzięki przeprowadzonej ankiecie postanowiliśmy zmienić system doradztwa i wsparcia. Rozwiązanie jakie wam przedstawiamy jest inne niż w większości firm.

Aby doradzać i wspierać w produkcji roślinnej rolników i jednocześnie oferować ceny producentów, postanowiliśmy stworzyć grupy segmentowe doradców call center.

Grupy maja się charakteryzować odpowiedzią na wasze problemy z doradcami i uprawami.

W związku z tym iż nie sprzedajemy pełnej gamy towarów jesteśmy w stanie zachować neutralność w doradztwie. Czy zalecimy herbicyd firmy x czy y zależy od tego co rolnikowi najlepiej zadziała, a nie to co mamy w dystrybucji. To samo tyczy się nasion, nawozów oprysków.

Podstawowe wartości i zasady którymi się kierujemy:

  1. Najważniejsza zasadą jest zaufani, szczerość i niezależne doradztwo. Doradca nie ma prawa zalecić produktu który nie przyniesie efektu, lub są takie warunki że rolnik go nie wykorzysta.
  2. Doradcy są podzieleni na grupy- segmenty i maja obowiązek w obszarze swoich kompetencji doradzać w pełnym zakresie
  • nasion
  • środków ochrony roślin
  • nawozów granulowanych
  • oprysków mikro elementami
  • oprysków biostymulatorami
  • analiz gleby
  • sporządzania roztworów w opryskiwaczu

Oraz jeśli jest wymagane rozszerzenie w danej grupie to wg zasady

„Każdy z nas ma prawo nie wiedzieć, lecz każdy z nas ma obowiązek się dowiedzieć”

  1. Być dostępnym w określonych dniach i godzinach aby udzielać wsparcia
  2. Przesyłać informacje o zagrożeniach i sposobach ich przeciwdziałaniu
  3. Przygotowywać rozwiązania na kolejny sezon
  4. Dbać o rozwój gospodarstwa szkolenia i wyjazdy integracyjne
  5. Rozwijać wiedze i doświadczenie w swoim zakresie, wyciągać wnioski na kolejne sezony
  6. Oszczędzać czas i pracę rolnikom, ułatwiać podejmowanie decyzji
  7. Przewidywać zagrożenia, analizować sytuacje rynkowa, dzielić się wiedza z rolnikami
  8. Informować o zasadzie oszczędności i maksymalizacji plonu.

 

Te 10 przykazań obowiązują każdego w firmie. Podstawa współpracy zaufanie i wspólny cel, najbardziej ekonomicznie uzyskany plon i zysk z każdego hektara.

„TY poznajesz nas, my poznajemy ciebie i wspólnie dążymy do osiągnięcia celu”

DORADZTWO, WSPÓŁPRACA, ZYSK

Zapraszamy do kontaktu i poznania doradców.

W związku tym iż dzięki obsłudze on line i call center jesteśmy w stanie obsłużyć bardzo dużą ilość rolników, bardzo dobrze wpływa to na gromadzenie bardzo dużej ilości wiedzy i praktyki z różnych rejonów. Taki system działania bardzo dobrze wpływa na podnoszenie kompetencji i szybka wymianę informacji.

Doradcy są cyklicznie szkoleni, oraz uczestniczą w naradach dotyczących wymiany doświadczeń praktyki oraz wiedzy.

Jednoczenie do każdego z państwa zostanie przypisany na stałe doradca który będzie współpracował, poznawał gospodarstwo i jego specyfikę.

Doradcy są wyposażeni najnowsze programy i systemy informatyczne, dzięki którym bardzo dokładnie są w stanie określić jaki produkt będzie najlepszy dla danej uprawy czy jaki nawóz zadziała najkorzystniej.